PROGRAM Luni - Vineri 08:00 - 17:00

 BUCURESTI, B-dul Tineretului, nr. 21, bloc Z6, scara A, parter, ap. 1 0770.617.707

 RESITA, Aleea Tarcului, Bloc 5, scara B, parter, ap. 1, Caras Severin 0770.617.982

 DEVA, Str. Imparatul Traian, nr. 33, parter (in incinta CARP), Hunedoara 0733.021.763

BISTRIȚA, B-dul Decebal, nr. 15, parter  0771.671.005

Blog

Ce articole am mai scris?

Ignorată, pierderea auditivă la copii le poate afecta viitorul!

Pe #TaramulSunetelor, au inceput sa apara din ce in ce mai des copii; acest lucru are doua conotatii: pe de o parte este un lucru negativ, in sensul ca aceste deficiente auditive apar de la varste din ce in ce mai fragede, dar pe de alta parte, este un lucru pozitiv, deoarece acestia ajung la noi si pot fi reabilitati auditiv de foarte devreme, astfel incat sa nu le fie afectată dezvoltarea si implicit viata.

     #AudioAlfa promoveaza testarea auditivă preventiva, incepand de la copii de 4-5 ani pana la persoanele in varsta; recomandam ca acest test de auz sa fie facut minim o dată/an, acesta fiind si motivul pentru care noi nu percepem nici un cost pentru testarile auditive.

     Copiii cu pierderi auditive ușoare-moderate sunt, adesea, trecute cu vederea și, de regulă, nu se ia nici o masura de preventie. Acest lucru poate avea un impact semnificativ asupra performanței copilului la scoala, ceea ce ii poate afecta considerabil intreaga viată.

     Nu putine sunt situatiile in care copilul cu o pierdere auditivă usoară-moderată este nebagată in seama de parinti, de cadrele didactice si/sau cadrele medicale din unitatile de invătămant (acolo unde sunt).

     Mai sunt situatii in care aceasta deficientă de auz este constatată, se face reabilitarea auditivă (protezare auditivă), insa copilul decide sa NU le poarte la scoala din diverse motive (sa nu-i cadă si sa le piardă, sa nu il vadă colegii, de jenă/rusine). In această situatie, nici parintele, si nici profesorul nu cunosc decizia copilului, iar acest lucru face ca acel copil sa se “lupte” să audă, sa se straduiască foarte mult pentru a auzi ceea ce se predă la ore sau ce vorbeste cu colegii in pauze, fapt ce il va face sa consume foarte multa energie. Consumul mare de energie duce automat la o pierdere a concentrarii si, implicit, copilul ajunge sa nu mai audă tot. Este o spirală descendentă a unui dezastru ce poate fi diagnosticat gresit ca fiind probleme de comportament sau de intelegere/invătare.

Informatii lipsa                           

     Când copilul are o pierdere auditivă usoara-moderată, nu este întotdeauna la curent cu multe din informațiile ce se predau la orele de curs si constată ca ii lipsesc suficiente date cat să ii afecteze activitatea scolară. Este greu de identificat specificul informațiilor ratate, deoarece nu întotdeauna este un cuvânt întreg care îi lipsește, mai sunt silabele și frecvențele din acel cuvânt. Intotdeauna, in aceste situatii, copilul  învăța ceva mai încet decât colegii lui de clasă, întrucât are tendința “să desfaca” anumite informatii sau sa citeasca mai mult pentru a le putea intelege. Din această cauză, acesta poate avea în subconstient informatia ca are “un handicap de învățare”, ca “este inferior” colegilor lui. 

     Întrucât nu reuseste sa-si strânga toate informațiile predate in clasă, copilul devine deseori confuz cu privire la ceea ce se discuta la cursuri și ajunge in situatia in care le cere ajutorul parintilor pentru a putea sa-si faca temele; acestea sunt cazurile fericite, deoarece sunt situatii in care copilul NU spune acasa ca NU a inteles ce s-a predat la scoala, NU-si face temele/le face gresit si ajunge in situatia in care “acumuleaza” aceste informatii lipsa care duc, in final, la probleme comportamentale, de intelegere si dezvoltare intelectuala ce se rasfrang pe durata intregii vieti.

Rândul din față nu este suficient

     Pentru ca unii copii să auda mai bine, au fost, adesea, asezati în primul rând al clasei. Acesta este singurul beneficiu ce ii poate fi oferit unui copil; cu toate acestea sunt multe situatii in care copilul nu aude/intelege toate cuvintele, deoarece profesorul se deplaseaza prin clasa in timpul orei. Aceeasi problema apare in momentul cand colegii raspund unor intrebari sau fac niste afirmatii, iar acestia sunt asezati pe locurile din spatele clasei, iar informatia ii vine copilului din spate, ceea ce, din nou, ii afecteaza perceptia.

Provocări sociale

     Când stai în primul rând al unei clase, fie ca este la gimnaziu, liceu sau facultate, este dificil să te împrietenești cu colegii de clasă. Desigur, colegii de clasă șoptesc și vorbesc deseori în timpul orei, iar copilul tau poate fi lasat in afara acestui “episod” din viata pe care si tu, cu siguranta, l-ai trait. Fara sa vrei, copilul tau este “exclus” si se poate simti in afara grupului. Acelasi lucru este valabil si in pauze, cand galagia copiilor ii poate afecta intelegerea si comunicarea cu alti colegi.

Copilul tau ajunge sa se simta “stingher”, respins, cu zero abilitati de socializare si comunicare si va ajunge la liceu/facultate unde o sa-i fie si mai greu sa se adapteze, sa se integreze. Este necesar ca TU, ca parinte, sa-i calauzesti pasii de la bun inceput, sa-i verifici periodic auzul printr-o simpla audiograma/an – o testare non-invaziva ce dureaza 30-45 minute si care este gratuita in cabinetele #AudioAlfa.

Potrivit lui Dalton, pierderea auzului este un handicap de comunicare care poate afecta dezvoltarea limbajului, performanța academică și calitatea vieții social-emoționale.

#Phonak - #EnjoyTheSound

 

 

Noi, “Echipa Audio Alfa” suntem altfel. Suntem altfel pentru ca asa am fost claditi si asa ne-am dorit sa ramanem; suntem altfel pentru ca oamenii care ne trec pragul sunt oameni speciali si merita tot ceea ce este mai bun din partea noastra
 

BUCURESTI

B-dul Tineretului, nr. 21, bloc Z6, scara A, parter, ap. 1, interfon 01, sector 4, Bucuresti - 0770.617.707


RESITA 

Aleea Tarcului, Bloc 5, scara B, parter, ap. 1, jud. Caras Severin - 0770.617.982


DEVA

Str. Imparatul Traian, nr. 33, parter (in incinta CARP, in spatele Spitalului Judetean), jud. Hunedoara - 0733.021.763


BISTRIȚA

B-dul Decebal, nr. 15, parter, jud. Bistrița-Năsăud - 0771.671.005

Hai sa ne cunoastem!