PROGRAM Luni - Vineri 08:00 - 17:00
Livio AI (abreviere – Artificial Intelligence – inteligența artificială) este ultima generație de aparate auditive produse de compania Starkey.
Produsele din această gamă reprezintă noutăți absolute, având senzori speciali integrați, precum și inteligența artificială, ceea ce practic deschide porțile unei alte lumi în universul aparatelor auditive. Ele nu reprezintă de altfel simple aparate, ci “accesorii pentru sănătate” (‘healthables’ – health + wearables), făcând o diferență crucială în calitatea vieții utilizatorilor.
De fapt, în familia Livio există 2 subfamilii de solutii auditive: Livio și Livio AI, acesta din urmă fiind produsul premium al gamei, dotat cu o tehnologie ce redefinește posibilitățile unor proteze auditive.
În primul rând, alături de functionalități complet noi, insușirile “clasice” ale aparatelor auditive au fost sensibil îmbunătățite, ducând la un nivel net superior reglajul personalizat și confortul. Dintre caracteristicile noi, menționam reducerea zgomotelor impulsionale (de tipul zdrangănitului veselei, ciocnitului paharelor, căderii unui obiect dur pe podea, trântirii ușii etc.), sunete relative tari, produse brusc și care tind să fie o mare sursă de discomfort pentru pacientul cu pierdere auditivă. Atenuarea aceasta se produce foarte prompt, fără a fi afectate informațiile utile (sunetele de interes, ca vorbirea și alte sunete din mediu – apropierea unei mașini, sunetele produse de scurgerile de gaze și alte avertizări sonore importante pentru siguranță).
Funcționalitățile deja existente, dar îmbunătățite, includ anularea feedback-ului (fluieratul acela neplăcut pe care il mai auzim la unele aparate, reglate defectuos sau ne-adecvate pierderii de auz) și limitarea compresiei la ieșire (pe românește, oferă un sunet “plin”, amplu, plăcut, natural). Se remarcă în mod cert nivelul foarte redus de zgomot intern al acestor dispozitive (este insesizabil fâșâitul tipic din multe alte aparate auditive, ce poate fi uneori destul de evident și este produs prin simpla funcționare a aparatelor auditive și datorat circuitului de amplificare și procesării semnalului de intrare). Unii pacienți sunt deranjați de aceste.Functionalități ale Livio AI:
Pe lângă toate acestea, prin intermediul aplicației disponibile (Thrive™), pacientul își poate urmări gradul de activitate fizică (numar de pași, câtă mișcare face), al utilizării aparatelor în medii cât mai complexe (astfel, prin stimularea cât mai complexă și sustinuță a creierului, sănătatea acestuia se îmbunătățește considerabil) și desigur, timpul efectiv de purtare.
Toate acestea converg într-un scor (punctaj) acordat, denumit thrive score (termen traductibil ca “scor de prosperitate”) – pe bună dreptate, întrucât, pe de o parte, este promovată sănătatea fizică și cerebrală a purtătorului, iar pe de alta parte, pacientul este implicat activ în propria sa monitorizare și își poate urmări progresul. Practic, soluția este concepută ca un sistem de recompensare a pacientului pentru purtarea corectă a aparatelor sale auditive, crescând astfel gradul de satisfacție al acestuia și în definitiv, însăși calitatea vieții.
De asemenea, aceste dispozitive minunat de inteligente oferă (prin aceeași aplicație) ceea ce se cheamă “self check” (auto-verificare). Ce presupune aceasta? Va suna familiar termenul de “troubleshooting” – de la Windows? Ei bine, self-check permite utilizatorului acestor aparate auditive să “diagnosticheze” singur câteva dintre eventualele hibe aparute în funcționarea aparatului. Realitatea este că foarte multe dintre așa-zisele “probleme” care se ivesc pe parcursul purtării de proteze auditive (exemplu: nu se mai aude cu ele, piuie, scot un “sunet ciudat”) sunt, de fapt, consecințe firești ale unei situații temporare, foarte simplu de remediat la domiciliu sau oriunde, de către însuși utilizator (exemplu: s-a terminat/descărcat bateria sau s-a infundat filtrul receptorului sau piesa de ureche – oliva – cu cerumen). Așadar, pacientului i se oferă, chiar din aplicație, sugestii legat de verificările simple ce ar trebui făcute, precum și soluții pentru remedierea problemei apărute. În acest fel, va fi scutit de drumuri (uneori lungi și incomode), de vizite făcute la cabinetul audiologului, oferindu-i-se un mare grad de confort și autonomie. Astfel, vom avea un pacient fericit și un audiolog multumiț.
Modelele premium dispun chiar și de asistent cu comenzi verbale (Thrive Virtual Assistant). Pacientul poate adresa întrebări acestuia, în timpul purtării de aparate auditive, urmând ca aceasta formă foarte evoluată de inteligență artificială să caute soluțiile pentru rezolvarea oricarei nelămuriri. Simplu, fără bătăi de cap!
În plus, chiar și reglajul poate fi realizat la distanță.
Cum? … Da, ați înțeles bine!
Prin intermediul platformei eSolutions, pacientul stabilețte comunicarea cu audiologul ce îl asistă și efectuează reglajul aparatelor auditive. Astfel, reglajul poate fi efectuat cu mare precizie, în timp real, cu pacientul aflat oriunde (în confortul propriului camin, în vacanță, în deplasare etc.), fără a fi imperios necesară o întrevedere față în față. Pacientul, asadar, nu trebuie să își întrerupă programul sau timpul petrecut cu cei dragi pentru a veni la cabinet. Ca avantaj suplimentar, menționam calitatea superioară a reglajului efectuat în condiții reale de viață și/sau muncă, adaptarea în timp real a calității sunetului la mediul propriu al pacientului.
Programul special pentru muzica – permite comenzi separate, destinate special fragmentelor muzicale. Pentru iubitorii de muzică (de orice fel – clasică, pop, rock etc.), acesta va juca un rol esențial în gradul de satisfacție, permițând ajustarea individuală a frecvențelor joase, medii și înalte (bass/mid/treble), până la obținerea sunetului cel mai plăcut pentru orice gust personal.
Pentru suferinzii de tinitus (patologie mult mai frecventă decât se crede sau se știe – afectând între 10 si 20% din populație), există un generator special de sunete, destinate terapiei specifice a acestei neplăcute probleme. Nivelul de sunet (menit să realizeze tinito-terapia) și modulația pot fi reglate de către audiolog și/sau direct din aplicație.
Mai menționăm și sincronizarea rapidă între cele 2 proteze auditive (Ear2Ear User Controls) – comenzile aplicate asupra uneia dintre acestea se transmit instantaneu către cealaltă, asigurând un confort deosebit la purtare.
În plus, dacă ați fost purtător de aparate auditive de la alt producator, nu vă faceți griji. Sistemele Livio țin cont și de acest aspect, reglajul inițial luând în calcul trăsăturile și calitatea audiției oferite de mai multe companii, pentru a asigura o tranziție lină, neproblematică, între aparatele originale ale pacientului și Livio.
Variante ale Livio:
- cu receptor în conductul auditiv – RIC (majoritatea – foarte discrete, performante):
În încheiere, din partea Livio și Audio Alfa, vă invităm să ne vizitați și să ne cunoașteți mai bine!
BUCUREȘTI
B-dul Tineretului, nr. 21, bloc Z6, scara A, parter, ap. 1, interfon 01, sector 4, București - 0770.617.707
REȘITA
Aleea Țarcului, Bloc 5, scara B, parter, ap. 1, jud. Caraș-Severin - 0770.617.982
DEVA - Cabinet închis temporar
Str. Împăratul Traian, nr. 33, parter (în incinta CARP, în spatele Spitalului Județean), jud. Hunedoara - 0770.617.707
BISTRIȚA
B-dul Decebal, nr. 15, parter, jud. Bistrița-Năsăud - 0771.671.005
CÂMPULUNG MOLDOVENESC
Calea Bucovinei, nr. 53, jud. Suceava - 0771.550.164
TIMIȘOARA
B-dul Victor Babeș nr. 20, jud. Timiș - 0774066523
BUZĂU - Audio Clinic Sound - Colaborator
Strada Patriei, nr. 88 (în incinta Centrului Medical ANGI SAN), jud. Buzău - 0770.466.297
FOCȘANI - Audio Chic - Colaborator
Strada Popa Șapcă, nr. 1 (în incinta clinicii ORL Dr. Merchea) - 0744.325.300