PROGRAM Luni - Vineri 08:00 - 17:00

Cabinetele Audio Alfa sunt aici...

Provocările întâlnite de copiii cu hipoacuzie la școală

Să fii un copil cu hipoacuzie poate fi o luptă grea, deoarece pierderea auzului se adaugă la încercările și frământările specifice vârstei, precum dezvoltarea personalității, legarea primelor prieteni și reușita școlară, devin cu atât mai dificile. Despre simptomele hipoacuziei la copii și importanța testării am discutat mai demult pe blog. În maxim 3 minute poți vedea care sunt îndrumările noastre cu un click aici.

În acest articol, vom analiza provocările principale cu care se confruntă copiii cu hipoacuzie la școală, precum și soluțiile pe care le avem la dispoziție în prezent.

Hipoacuzia în sala de clasă

Copiii cu deficiențe de auz doresc să fie ca prietenii lor cu auz complet și se simt adesea nepotriviți atunci când atrag atenția asupra problemei lor auditive. Toate acestea au consecințe sociale pentru copii. Mulți dintre ei rămân închiși în ei înșiși și preferă să nu ia parte la activitățile din clasă. Lipsa de atenție față de problemele acestor copii face ca aceștia să se simtă adesea obosiți și să sufere de dureri de cap atunci când vin acasă de la școală.

Sursa foto: hearinglikeme.com

Chiar și o pierdere auditivă minoră neidentificată la un copil de vârstă școlară poate afecta negativ procesul de învățare și poate avea ca rezultat o anumită formă de dificultate de învățare la școală. Lucrul în clasă poate avea de suferit dacă un copil cu pierdere de auz consumă energie suplimentară încercând să asculte profesorul, să ia notițe și să proceseze tot ceea ce se aude deodată. Problemele de auz ale copiilor trec adesea neobservate, deoarece mulți cred că problemele lor la școală sunt cauzate de lipsa de concentrare sau de neatenție. Un raport realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că 5% din populația lumii suferă de hipoacuzie, dintre aceștia numărul copiilor se ridică la aproximativ 34 de milioane. 

Sursa foto: unsplash@josh-applegate

Provocările copiilor cu hipoacuzie în sala de clasă

Pentru a putea răspunde în mod adecvat la nevoile copiilor cu hipoacuzie, dar mai ales pentru a le fi un sprijin real, este important să fim conștienți de provocările cu care se confruntă zilnic la școală. Având în vedere acest lucru, iată câteva dintre provocările cu care se confruntă elevii cu deficiențe de auz în sala de clasă, împreună cu îndrumări pentru profesori și părinți despre cum să le atenueze:

  • Acustica sălii de clasă: acustica este adesea o problemă în sala de clasă, dar, din fericire, există mai multe modalități de a rezolva această problemă. Copiii cu hipoacuzie au nevoie de acces vizual complet, astfel încât cea mai bună aranjare a locurilor pentru participarea, implicarea și accesul complet al acestor elevi este aranjarea băncilor în formă de "U". Acest lucru le va permite elevilor să vadă cine vorbește și să participe pe deplin la conversație. Cu toate acestea, în cazul în care acest lucru nu este posibil, este important ca părinții să discute în prealabil cu profesorii pentru a-i informa cu privire la nevoile copilului lor. Acesta poate fi așezat în primele rânduri sau se poate folosi de diverse acesorii care să-i faciliteze auzul, cum ar fi produsele Roger pentru Educație dezvoltate de Phonak. Acestea sunt dispozitive multimedia special concepute pentru a răspunde nevoilor copiilor cu hipoacuzie și pentru a completa experiența auditivă a acestora la școală. Fie că vorbim despre un microfon care amplifică vocea profesorului și a colegilor, fie că vorbim despre un transmițător de sunet discret, elevii cu deficiențe de auz se pot bucura de o experiență completă, fără a pierde niciun sunet. 

Sursa foto: phonakpro.com

  • Citirea pe buze: profesorii presupun adesea că elevii lor cu deficiențe de auz sunt capabili să citească pe buze - ceea ce poate fi adevărat - dar este esențial să se țină cont că doar o parte a celor transmise în mod oral se poate distinge pe buze. Elevii care se bazează pe citirea pe buze au adesea performanțe mai bune atunci când este vorba de un subiect care le este familiar. Atunci când țin lecții, profesorii ar trebui să fie în mod constant cu fața spre elevii lor care au o deficiență de auz, să facă o pauză înainte de a trece la un subiect nou și să acorde elevului  timpul necesar pentru a procesa informațiile de la subiectul precedent, în cazul în care are întrebări.

Sursa foto: unsplash@taylorwilcox

  • Provocări sociale: Copiii cu hipoacuzie au adesea tendința de a se simți inconfortabil în clasă atunci când atrag atenția asupra problemei lor auditive. Ei doresc să fie ca prietenii lor cu auz "normal", astfel încât acest lucru îi determină să rămână retrași și izolați de restul colegilor. Este important să-i spriijinim pe cei mici și să discutăm deschis cu ei despre deficiența lor de auz și cum anume să lege prietenii în ciuda acestui obstacol. 

Sursa foto: pexels@andrea-piacquadio

Din fericire, copiii din ziua de azi pot avea parte de diverse inovații tehnologice dezvoltate în funcție de nevoile specifice fiecărei vârste. În comparație cu aparatele auditive pentru adulți, cele pentru copii au în vedere caracteristici speciale care răspund la situațiile de zi cu zi întâmpinate de aceștia. Phonak Sky Marvel e un exemplu de aparat auditiv care nu respectă doar un design adaptat vârstei celor mici, dar și o serie de caracteristici care să le faciliteze auzul copiilor cu hipoacuzie în situații precum sălile de clasă zgomotoase și locurile de joacă în aer liber. 

Mai mult, Sky Marvel e disponibil în diverse culori care să completeze personalitatea unică a fiecărui copil. Află mai multe despre oferta noastră cu un click aici.

Phonak SkyMarvel                                                     

Acestea au fost doar câteva dintre numeroasele provocări cu care se confruntă elevii cu deficiențe de auz în clasă și sperăm că îndrumările noastre vă vor ajuta să deschideți mai ușor discuții cu profesorii și colegii celor mici cu privire la luarea unor măsuri suplimentare pentru a ajuta elevii cu hipoacuzie în clasă. 

Recunoscând provocările cu care se confruntă aceștia și implementând strategii pentru a atenua aceste bariere de învățare, profesorii pot crea un mediu de învățare de care să beneficieze toți elevii. Pentru mai multe sfaturi și pentru a testa gratuit toate inovațiile prezentate mai sus, fă-ne o vizită cu copilul tău la una dintre locațiile Audio Alfa din țară. Click aici pentru detalii.

 

Noi, “Echipa Audio Alfa” suntem altfel. Suntem altfel pentru că așa am fost clădiți și așa ne-am dorit să rămânem; suntem altfel pentru că oamenii care ne trec pragul sunt oameni speciali și merită tot ceea ce este mai bun din partea noastră.
 

Centrele AudioAlfa

BUCUREȘTI

B-dul Tineretului, nr. 21, bloc Z6, scara A, parter, ap. 1, interfon 01, sector 4, București - 0770.617.707


REȘITA 

Aleea Țarcului, Bloc 5, scara B, parter, ap. 1, jud. Caraș-Severin - 0770.617.982


DEVA

Str. Împăratul Traian, nr. 33, parter (în incinta CARP, în spatele Spitalului Județean), jud. Hunedoara - 0733.021.763


BISTRIȚA

B-dul Decebal, nr. 15, parter, jud. Bistrița-Năsăud - 0771.671.005


CÂMPULUNG MOLDOVENESC

Calea Bucovinei, nr. 53, jud. Suceava - 0771.550.164


TIMIȘOARA

B-dul Victor Babeș nr. 20, jud. Timiș - 0774066523


BUZĂU - Audio Clinic Sound - Colaborator

Strada Patriei, nr. 88 (în incinta Centrului Medical ANGI SAN), jud. Buzău - 0770.466.297


FOCȘANI - Audio Chic - Colaborator

Strada Popa Șapcă, nr. 1 (în incinta clinicii ORL Dr. Merchea) - 0744.325.300